Ad Code

Tips Melancong Bersama Anak-anak Dengan Kereta

Memang bagus untuk membawa anak-anak pergi bercuti terutamanya dimusim cuti panjang. Walau bagaimanapun kalau kita pergi melancong dengan membawa kanak-kanak, kadang-kadang perjalan yang sepatutnya enjoy boleh menjadi sangat stress dengan kerenah mereka. Cubalah amalkan beberapa tips ini supaya perjalanan anda yang jauh tidak akan membosankan mereka dan anda tidak akan stress.

bawa anak melancong
Sumber images: www.yummymummyclub.ca
Makanan ringan - Kebanyakan orang akan singgah di R&R atau petrol station untuk membeli makan ringan untuk bekalan sepanjang perjalanan. Walaupun ia sedap dan lazat, cuba bawa beberapa jenis makanan ringan yang dibuat sendiri di rumah. Ini juga boleh menjimatkan masa supaya kita tidak perlu berhenti di antara waktu makan. Juga, sediakan karung sampah supaya pembalut dan kulit buah-buahan boleh dibuang di dalamnya untuk menjaga kereta supaya bersih. Pastikan supaya plastik sampah mudah dicapai anak-anak.


Mainan - Jangan lupa bawa mainan kegemaran anak-anak supaya ia leka dan tidak menangis atau merasa bosan sepanjang perjalanan. Muzik - Bawa pita atau CD muzik kegemaran anak-anak anda. Lebih baik kalau ada pemain CD mudah alih, supaya satu kereta tidak perlu mendengar lagu atau cerita katun yang sama berulang-ulang.

Berhenti untuk ke bilik air - Kalau perjalan yang jauh, berhentilah di R&R atau petrol station untuk memberi peluang anak-anak anda membuang air kecil mahupun yang besar. Selagi hajat mereka tidak dilepaskan selagi itulah mereka akan merengek dan tak selesa.

Tambahan - Jika kereta anda tidak mempunyai pemain DVD, saya sangat menyarankan membeli / meminjam pemain DVD mudah alih. Ini menjadikan perjalanan anda lebih aman supaya anak-anak anda tidak akan sentiasa bertanya "Adakah kita sudah sampai?".


Post a Comment

1 Comments

  1. info menarik, sangat bermanfaat sekali buat saya....terimakasih buat infonya...

    ReplyDelete

Rakan pengunjung yang baik hati. Komen anda amat dihargai.